Przejdź do głównej zawartości

PREZENT NA DZIEŃ KOBIET: Jak idealnie dopasować podkład?

Dzień Dobry i Wszystkiego Najlepszego DLA NAS! 

Czyli dla wszystkich kobiet na świecie!



senso duo


Nie wiem, jak inne kobiety, ale ja bardzo lubię ten dzień. :) Nie tylko dlatego, że zdaję sobie sprawę z tego, że mój narzeczony szykuje jakąś niespodziankę... Ale przede wszystkim dlatego, że tego dnia mogę poczuć się wyjątkowo, być dumna z tego, że jestem kobietą i cieszyć się z tego! 

Odkąd sięgam pamięcią w mojej rodzinie było to jedno z bardziej obchodzonych świąt. Nie Walentynki, nie jakiś Prima Aprilis, ale na równi z Dniem Babci, Dziadka, Matki i Ojca, no  i oczywiście Dniem Dziecka :p Jeśli nie od taty, to od dziadka dostawałam kwiaty. Teraz pałeczkę przejął mój narzeczony, ale tata zawsze dzwoni. I dlatego lubię to święto :) 


W związku z dzisiejszym dniem mam dla Was - kobiet praktyczną poradę! 


Jak odpowiednio dobrać podkład do koloru i typu cery? - te pytanie często zadają mi moje klientki. Poza tym zdarza mi się widzieć na ulicach, w autobusach czy nawet na imprezach dziewczyny i kobiety, które nieumiejętnie dobierają podkład do swojej skóry... W rezultacie zamiast podkreślić swoją urodę, zamaskować niedoskonałości i wyglądać naturalnie - wyglądają karykaturalnie lub wręcz komicznie! :( 

Podstawowe błędy związane z makijażem i dobrem podkładu:

  • Zbyt jasny podkład: a najczęściej do tego czerwona szminka... cóż, wygląda to (przepraszam za dosadne określenie) TRAGICZNIE. Osoba taka bardziej przypomina wampira lub trupa, który obudził się w kostnicy i wyszedł na ulicę, niż normalną, zdrową kobietę. Owszem, kiedyś np. w czasach elżbietańskich w Anglii lub za panowania Króla Słońce i Marii Antoniny taki makijaż był najbardziej pożądany, a im bielsza skóra, tym wyższa pozycja w społeczeństwie. Na szczęście te czasy minęły i dobrze. Dlatego proszę, nie próbujcie się wybielać makijażem. 
  • Zbyt ciemny podkład: żadna skrajność nie jest dobra, dlatego nie warto też przeginać w drugą stronę. Używając zbyt ciemnego podkładu w stosunku do naszej naturalnej karnacji przez cały rok wyglądamy jakbyśmy dopiero co wróciły z wakacji w Egipcie. Oczywiście, że naturalna opalenizna świetnie wygląda i chciałybyśmy jej efekt zatrzymać na dłużej, ale umówmy się... w naszym, polskim klimacie nie da się być opaloną przez cały rok, więc nie próbujmy tego zrobić na siłę.
  • Rozprowadzanie podkładu tylko na twarzy, z pominięciem  szyi i dekoltu: być może w tym momencie wiele kobiet zda sobie sprawę, że popełnia ten błąd, a do tej pory tego nie zauważała... Cóż drogie Panie: podkład stosujemy również na szyi i dekolcie. Dzięki temu nie musimy się obawiać efektu maski. I nie chodzi u o to, żeby nie było widać różnicy w kolorze, bo kolor powinien być niemal identyczny, co kolor naszej karnacji. Chodzi o różnicę w fakturze skóry. Skóra po zastosowaniu podkładu ma wyrównany koloryt i zredukowane niedoskonałości - warto więc pamiętać o szyi i dekolcie podczas codziennego makijażu. 


Jak więc prawidłowo dobrać podkład?

1. Dobierz podkład do typu swojej skóry:

Dla przykładu: ja mam cerę tłustą, dlatego też wybieram podkłady matujące, dzięki czemu nie świecę się jak latarnia. Jeśli natomiast masz skórę suchą, to wybierz podkład rozświetlający i najlepiej nawilżający by za nadto nie wysuszyć skóry. 

2. Dobierz kolor podkładu do koloru swojej skóry:

Zasada jest prosta, podkład po rozprowadzeniu na skórze ma się z nią stapiać kolorystycznie. Na zdjęciach zamieszczonych poniżej macie przykład, jak wygląda to w przypadku mojej karnacji:

senso duo

Odrobina podkładu naniesiona na rękę wygląda jakby była ciemniejsza, ale...


senso duo


Zauważcie, że po rozsmarowaniu niemal stapia się ze skórą! 

I tak to prawidłowo powinno wyglądać. :)


3. Nie bój się eksperymentować z markami i rodzajami podkładów: Może takie próby nie wyjdą zawsze dobrze, ale dzięki temu dobierzesz idealny dla siebie podkład. Taki, który wytrzyma przez cały dzień i w dalszym ciągu twoja twarz będzie wyglądać dobrze. 

W moim przypadku jest to podkład marki Lirene City Matt nr 204:

senso duosenso duo


Jest to fluid wygładzająco-matujący. Dodatkowo zawiera witaminę C i E, co daje mi pewność, że nie niszczy mojej cery. Ale powiem Wam szczerze, że zanim go odkryłam wypróbowałam kilkanaście podkładów, dopiero ten spełnił wszystkie moje oczekiwania. :)



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

RECENZJA SENSO DUO: kuracja dla zmęczonych i zniszczonych włosów – rewolucja na rynku?

Słyszałyście o rewolucyjnych kosmetykach marki Vivese Senso Duo? To przełomowa kuracja dla zniszczonych włosów. Dzięki niej odzyskasz mocne kosmyki. Brzmi mało prawdopodobnie? Przekonaj się sama! Senso Duo - co to za nowość? Nieczęsto mam okazję testować produkty, które dopiero wchodzą na rynek. Ale dziś jest właśnie ten szczególny moment, kiedy mogę się z wami podzielić wynikami swoich testów. Moja przygoda z produktami  VIVESE SENSO DUO  zaczęła się r ówno 3 miesiące temu . Są to przebadane klinicznie dermokosmetyki przeznaczone do pielęgnacji włosów osłabionych i wypadających. Nadają się zarówno do czasowego stosowania w okresie przesileń pogodowych, kiedy włosy zaczynają nadmiernie wypadać, jak i w przypadku łysienia  androgennego . Zacznę od tego, że kompleksowa kuracja wg producenta polega na stosowaniu olejku i szamponu Senso Duo przez okres 3 miesięcy. Jeśli chodzi o mnie, to oczywiście dostosowałam te zalecenia do potrzeb pielęgnacyjnych swoich włosów. Nie

Czy chlorek sodu niszczy włosy?

W wielu kosmetykach, a szczególnie w szamponach, pojawia się substancja zwana  Sodium Chloride – czym ona jest i jak wpływa na skórę głowy? Pod tajemniczymi i groźnymi nazwami Sodium Chloride, NaCl, czy chlorek sodu kryje się powszechnie znana sól kuchenna. Często stosuje się ją w preparatach do higieny jamy ustnej – doskonale poleruje i usuwa brzydki zapach. Ale pełni ona też funkcję zagęszczacza – wpływa na konsystencję i lepkość kosmetyków myjących, czyli powoduje m.in. pienienie się szamponów. Jednak kosztem piany cierpi skóra głowy, która w wyniku agresywnych działań soli kuchennej zostaje silnie wysuszona i podrażniona. Za tym idzie kolejny efekt uboczny – te z nas, które mają szczególnie słabe i suche włosy pogłębiają tylko swoje problemy – pod wpływem NaCl włosy zaczynają intensywniej wypadać i tracić nawilżenie. Spowodowane jest to tym, że substancje o odczynie zasadowym odchylają łuski włosów, przez co  stają się one podatne na wszelkie zmiany. Chlorek sodu

Perle Bleue: recenzja nowego kremu przeciwzmarszkowego

Jak już zapewne wiecie, uwielbiam testować nowości! I chyba tym razem trafiłam prosto w 10! Dlaczego?  Otóż nowa seria kosmetyków przeciwzmarszczkowych Perle Bleue ma wszystko, czego kobieta może wymagać od kremów przeciwzmarszczkowych... A może wymagać wiele! Fakty są takie – wszystkie chcemy być wiecznie młode . Mnie osobiście śnią się po nocach wszystkie rodzaje zmarszczek: zmarszczki mimiczne, zmarszczki palacza (to te zmarszczki wokół ust), zmarszczki na czole, zmarszczki na szyi, zmarszczki na dekolcie… I wygląda na to, że właśnie Perle Bleue jest odpowiedzią na te problemy . Dlaczego? Kilka słów o serii kremów Perle Bleue Perle Bleue to pierwsza na rynku linia kosmetyków, w których znajduje się tak unikalne połączenie rzadkich składników aktywnych . Dzięki temu może działać „na kilku frontach” – poprawia fakturę, koloryt i jędrność skóry , dlatego może zwalczać wszystkie oznaki starzenia. Oczywiście, dokładny opis tych składników znajdziecie niżej w recenzji J Cała