poniedziałek, 23 maja 2016

Czy istnieje dieta na piękną cerę?

Większość kobiet marzy o gładkiej i jedwabiście miękkiej cerze. Najbardziej niepożądane są wypryski, wągry, pęknięte naczynka czy zaczerwienienia. Nie zawsze jednak kosmetyki pomagają w walce o piękną skórę. Warto zastanowić się jakie składniki dostarczamy do organizmu, bo to one mają największy wpływ na naszą cerę.




Woda – źródło życia
Podstawowym składnikiem diety, która odżywi i oczyści skórę jest woda. Zapewne nikogo to nie zdziwi, w końcu ciało człowieka składa się w ok. 60% właśnie z wody! Odpowiednie nawodnienie organizmu (min. 2 litry tego płynu dziennie) pomoże wypłukiwać z niego toksyny, dziki czemu nie będą one zalegać w organizmie i niszczyć cery. Dodatkowo skóra nabierze sprężystości.


Witaminy – źródło zdrowia
Aby cera była piękna i rozświetlona nie wystarczy odpowiednio ją nawadniać, potrzebne jest też zrównoważone odżywianie. Optymalna dieta na piękną skórę powinna zawierać witaminy A, C, D, E oraz wszystkie witaminy z grupy B. Dodatkowo, niezwykle ważne jest codzienne uzupełnianie pierwiastków oraz soli mineralnych takich jak: cynk, żelazo, miedź oraz selen.
Jednocześnie, dbając o stan skóry warto pamiętać, że wiele produktów spożywczych ma fatalny wpływ na jej wygląd. Są to przede wszystkim: czekolada, kawa, kakao, alkohol, a także żywność z dużą ilością konserwantów i cukru. Ostre przyprawy, takie jak pieprz lub chili najlepiej zamienić na nieco łagodniejsze – tymianek i kminek.



Tego unikaj!

Negatywnie na skórę wpływają także: stres, niedobór snu, dym papierosowy, a także długotrwałe przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach. Staje się ona wtedy przesuszona i może nadmiernie produkować sebum, co prowadzi do powstawania wyprysków. Natomiast intensywne opalanie przyśpiesza pojawianie się pierwszych zmarszczek. Dlatego, jeśli chcesz zachować młodzieńczy wygląd skóry na długo, bezwzględnie pamiętaj o stosowaniu kremów z filtrem UV oraz o noszeniu okularów przeciwsłonecznych.

środa, 11 maja 2016

Zapowiedź: dieta na piękną skórę

O swoją skórę dbamy w różny sposób. Przede wszystkim stawiamy jednak na kosmetyki: toniki, kremy, maski... Nic jednak nie pomoże naszej skórze tak, jak odpowiednia dieta!


Chcesz się przekonać, co jeść aby mieć gładką i jędrną skórę bez niedoskonałości? Zapraszam niedługo na kolejny post! 


czwartek, 5 maja 2016

Odkryj właściwości AVOCADO

Każdy z nas jada codziennie jakieś owoce i warzywa. W Polsce to przede wszystkim jabłka, bo mamy ich pod dostatkiem. Ale również najbardziej chyba popularne banany czy pomarańcze. Kiedy na ostatnich wakacjach byłam w Portugalii zobaczyłam, że tak ludzie kochają inne produkty niż my tutaj w Europie Wschodniej. Tak też zaczęła się moja przygoda z avocado! 




Muszę przyznać, że wcześniej jakoś nie miałam okazji próbować tego owocu (tak, avocado to owoc - też się dziwiłam). Jednak już pierwszego poranka w Lizbonie, w hotelowej restauracji zauważyłam rzecz, która bardzo mnie zaintrygowała. Była to jaskrawozielona pasta, którą inni gości hotelowi, z tego co zauważyłam, nakładali na kanapki. "Pasta ze Shreka" jak to żartobliwie określił mój facet...

Okazało się, że ten dodatek ma swoją nazwę - Guacamole i jest zrobiony własnie z avocado! Wtedy była to dla mnie nowość, dziś, po prawie roku od tamtej przygody mogę powiedzieć, że avocado stało się jednym z moich ulubionych owoców!

Dlaczego? Otóż jest przede wszystkim bardzo zdrowe, a po drugie można je przyrządzać na wiele sposobów i dzięki temu nuda w kuchni nam nie grozi. :) Dzięki zawartości kwasu oleinowego obniża poziom cholesterolu, a zawarty w nim potas reguluje ciśnienie krwi. Trzeba jednak uważać! Avocado jest najbardziej kaloryczne ze wszystkich owoców. Dlatego najlepiej jeść je rano, na śniadanie - wtedy mamy pewność, że spalimy kalorie przez cały dzień.

Jakie właściwości kryje w sobie avocado?


  • ma 35% więcej potasu niż banan
  • jest źródłem witaminy B, E i K
  • ma właściwości przeciwzapalne
  • jest cennym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które pozwalają obniżyć poziom cukru we krwi i wzmacniać ściany tętnic, a to zapobiega zawałowi 
  • dostarcza kwas foliowy, który redukuje ryzyko udaru
  • w towarzystwie avocado lepiej wchłaniają się inne składniki odżywcze, t. j likopen zawarty w pomidorach, beta-karoten w marchwi 
Ja uwielbiam jeść avocado na kanapkach albo w sałatce. Podzielę się z Wami moim sprawdzonym przepisem na pastę z tego owocu:


GUACAMOLE


Składniki:

2 dojrzałe avocado
2 łyżeczki soku z limonki
sól do smaku
1 mały ząbek czosnku

Przygotowanie: Avocado umyć, przekroić na pół i wyjąć z niego pestkę. Potem dokładnie wygrzebać cały miąższ i rozgnieść w miseczce do konsystencji pasty. Następnie doprawić sokiem z limonki, solą i czosnkiem. Gotowe!